چاقی بازو و شل بودن آن یکی از مشکلاتی است که افراد دارای اضافه وزن را آزار می‌دهد. علت چاق شدن بازوها می‌تواند به دلایلی مانند افزایش سن، رژیم غذایی، تغییرات هورمونی، ژنتیک و نوسانات وزنی باشد. از آنجا که چربی‌های تجمع یافته در بازو از نوع چربی زیر جلدی است، لاغر کردن بازو و […]

چاقی بازو و شل بودن آن یکی از مشکلاتی است که افراد دارای اضافه وزن را آزار می‌دهد. علت چاق شدن بازوها می‌تواند به دلایلی مانند افزایش سن، رژیم غذایی، تغییرات هورمونی، ژنتیک و نوسانات وزنی باشد. از آنجا که چربی‌های تجمع یافته در بازو از نوع چربی زیر جلدی است، لاغر کردن بازو و رفع افتادگی آن کار آسانی نخواهد بود. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب بررسی خواهیم کرد که آیا لاغری سریع بازو ممکن است و اینکه چه روش‌هایی می‌تواند به لاغر شدن سریع‌تر بازوها کمک کند. با ما همراه باشید.

علل موثر در چاق شدن بازوها
در اغلب موارد افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از چاقی بازوهای خود نیز رنج می‌برند. قبل از اینکه شما را با روش‌های لاغری سریع بازو آشنا کنیم، بهتر است علت‌های چاق شدن بازو در افراد مختلف را بررسی کنیم. چربی‌های بازو از نوع چربی احشایی و زیر جلدی هستند. در واقع بازوها محل مناسبی جهت ذخیره چربی بدن می‌باشند. مقدار متناسب از چربی زیر پوستی، می‌تواند برای بدن مفید باشد اما تجمع بیش از حد آن خطرناک بوده و منجر به بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، مشکلات کیسه صفرا و دیابت می‌شود.

از جمله علل موثر در چاق شدن بازوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجمع توده عضلانی در بالای بازو: ماهیچه‌هایی که در قسمت بالای بازو قرار گرفته‌اند، نسبت به سایر عضلات کوچکتر هستند. از همین رو این ماهیچه‌ها مانند دیگر عضلات، کالری سوزی زیادی ندارند. در نتیجه عضله بازوها کوچک و چربی آن‌ها زیاد است.
وجود نوسانات وزنی: کسانی که نوسانات وزنی زیادی دارند، حتی وقتی وزن خود را از دست می‌دهند، بازهم بازوهای نسبتا بزرگی خواهند داشت. چرا که بازو نسبت به سایر نواحی بدن دیرتر چربی از دست می‌دهد.
ژنتیک: یکی از علت‌های چاق بودن بازوها ژنتیک متفاوت افراد است. کسانی که به دلایل ژنتیکی دچار اضافه وزن هستند، بازوهای بزرگی نیز دارند.
تاثیر جنسیبت: شاید بدانید که بدن زنان نسبت به مردان چربی بیشتری دارد. در مورد تجمع چربی در قسمت بازوها هم این اتفاق در زنان بیشتر مشاهده می‌شود.
افزایش سن: احتمال بروز اضافه وزن با افزایش سن بالاتر می‌رود. این افزایش وزن اغلب در بازوها جلب توجه می‌کند.
تغییرات هورمونی: این‌گونه تغییرات به خصوص در دوران بارداری و یائسگی می‌توانند باعث افزایش وزن و ایجاد چربی سرسخت در بازوها شوند.
پوست نازک بالای بازو: از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست به مروز زمان باعث افتادگی آن می‌شود که ظاهری شل و بد شکل به بازوها می‌دهد.
رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک: نداشتن ورزش و فعالیت کافی و پیروی نکردن از رژیم غذایی سالم از جمله علل بسیار مهم در تجمع چربی در بدن می‌شود.
روش‌های لاغری سریع بازو
تا اینجا با علل ایجاد چاقی و تجمع چربی در بازوها آشنا شدیم. حال بررسی خواهیم کرد که آیا می‌توان بازوها را به سرعت لاغر کرد یا خیر؟ همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، چربی‌های بازو شامل پوست اضافی و چربی است که زیر این پوست قرار می‌گیرد. این چربی زیر جلدی، معمولا در اطراف بازوها تجمع می‌کند و موجب افزایش وزن بازوها می‌شود. چربی زیرجلدی، در عمیق‌ترین لایه‌های پوست قرار می‌گیرد و از همین رو از بین بردن آن کار آسانی نیست. لذا توجه داشته باشید که لاغری سریع بازو به جز در روش‌های جراحی امکان‌پذیر نیست. پس اگر بخواهید به کمک روش‌های اصولی و سالم مانند ورزش و تغذیه صحیح بازوهای خود را لاغر کنید، باید صبور باشید.

نکته دیگری که در مورد روش‌های کاهش وزن باید بدانید این است که هیچ‌یک از رژیم‌های لاغری و تمرینات ورزشی نمی‌توانند فقط روی لاغری یک موضع مانند بازو تاثیر بگذارند. به این معنی که شما برای لاغر کردن بازوها باید به فکر کاهش وزن کلی بدنتان باشید. پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و سالم می‌تواند شما را در رسیدن به تناسب اندام دلخواه یاری کند. البته انجام تمرینات موضعی بر روی بازو بی‌تاثیر نیست، اما اثر آن‌ها روی کاهش وزن کلی بدن بیشتر است. در ادامه با روش‌های اصولی لاغری سریع بازو آشنا می‌شویم:

ورزش برای لاغری بازو
کمک گرفتن از تمرینات مقاومتی که با هدف ساخت توده عضلانی و افزایش قدرت انجام می‌شوند، می‌تواند راهی موثر باشد. اگر چه تمرین قدرتی ممکن است به طور خاص باعث از دست دادن چربی در بازوها نشود، اما می‌تواند به کاهش چربی کلی بدن کمک کند. وزنه زدن، کار با دمبل و هالتر از رایج‌ترین تمرینات قدرتی به شمار می‌روند.

از دیگر انواع ورزش برای لاغری بازو می‌توان به شنای سوئدی، حرکت شنا با تکیه دادن دست‌ها به میز یا دیوار، تمرین چرخش مچ دست، حرکت قیچی برای بازوها و حرکات ورزشی متمرکز روی بازوی سه سر اشاره کرد.

لاغری بازو با دمبل
شما می‌توانید به کمک دمبل زدن و وزنه برداری در لاغری سریع بازوهای خود موفق باشید. تمرینات قدرتی مانند دمبل زدن، با ایجاد توده عضلانی می‌تواند به افزایش متابولیسم و افزایش تعداد کالری سوزانده شده، حتی در هنگام استراحت کمک کند. برخی از حرکات موثر در لاغری بازو با دمبل شامل جلو بازو دمبل، تمرینات پشت بازو، پرس سرشانه و… می‌شوند. همچنین توصیه می‌شود از تمریناتی مانند حلقه‌های دو سر بازو، اکستنشن‌های سه سر و پرس‌های بالای سر برای افزایش متابولیسم بدن و توده عضلانی استفاده شود.

تمرین کاردیو برای لاغری بازو
ورزش کاردیو یا هوازی نوعی تمرین است که برای سوزاندن کالری بر روی افزایش ضربان قلب تمرکز دارد. بسیاری از مربیان برای لاغری سریع بازو به گنجاندن تمرین کاردیو در برنامه روزانه تاکید دارند. طبق مطالعات انجام‌شده، ورزش‌های هوازی می‌توانند یک استراتژی موثر برای کاهش وزن باشند، چرا که در چربی سوزی بسیار موثر عمل می‌کنند. آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن و حتی رقصیدن، از جمله تمرینات کاردیو به شمار می‌روند.

رژیم غذایی کم کالری برای لاغر شدن بازوها
پیروی از یک رژیم غذایی سالم و کم کالری برای داشتن اندامی متناسب اهمیت بالایی دارد. اگر می‌خواهید بازوهای لاغری داشته باشید، باید بر کاهش کلی وزن بدنتان تمرکز کنید که لازمه آن مصرف کالری کمتر است. مقدار کالری دریافتی شما باید از میزان کالری مصرفی که می‌سوزانید کمتر باشد. واحدهای کالری که سوزانده می‌شوند، برای حفظ عملکرد بدن در حالت استراحت، هضم و کمک به حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه در صورت دریافت کالری کمتر، بدن برای این سه عملکرد در حالت کمبود کالری قرار می‌گیرد که باعث کاهش وزن می‌شود.

کاهش مصرف قند
حتما همه شما می‌دانید که برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر، لازم است تمام مواد خوراکی حاوی قندهای تصفیه‌شده را از برنامه غذایی خود حذف کنید. این قندها موجب افزایش وزن و چربی اضافی بدن می‌شوند. حذب این مواد غذایی می‌تواند باعث لاغری سریع بازو و سایر نقاط بدن شود.

افزایش مصرف فیبر
بالا بردن حجم فیبر مصرفی به شما کمک می‌کند، تا مدت زمان بیشتری سیر بمانید. این عمل موجب می‌شود که مصرف میان وعده‌ها را کاهش دهید که تاثیر زیادی بر لاغری و کاهش وزن بدن دارد. غذاهای فیبری مانند بروکلی، لوبیا، انواع توت‌ها، آووکادو، سیب و غلات سبوس‌دار، به علت هضم آهسته‌ای که دارند، باعث تثبیت قند خون شما می‌شوند.

اثر افزایش مصرف آب در لاغری بازو
نوشیدن آب کافی به افزایش متابولیسم بدن شما کمک می‌کند. افزایش مصرف آب و مایعات باعث کنترل اشتهای شما شده و در لاغری سریع بازو و دیگر نقاط دارای چربی موثر خواهد بود. علاوه بر این مصرف آب کافی برای شادابی و استحکام پوست نیز تاثیرگذار است که این موضوع به خصوص برای بازوها که پوست نازکی دارند، اهمیت دارد.

مصرف پروتئین و کربوهیدرات
پروتئین و کربوهیدرات‌ها نقش مهمی در عضله‌سازی و چربی‌سوزی دارند. مصرف پروتئین بیشتر می‌تواند از اشتهای کاذب جلوگیری کرده، باعث کاهش کلسترول و تقویت استخوان‌ها شود و همچنین در عضله‌سازی موثر باشد. کربوهیدرات‌هایی مانند کینوا و برنج قهوه‌ای نیز می‌توانند در لاغری بازو و سایر نقاط بدن کمک‌کننده باشند.

تاثیر خواب بر لاغری بازو و بدن
خواب کافی را فراموش نکنید. کم خوابی می‌تواند موجب افزایش کورتیزول و حفظ انرژی شود. همچنین نداشتن خواب کافی می‌تواند میزان چربی‌سوزی در شب را کاهش دهد. لذا برای لاغری و کاهش وزن خود لازم است یک ساعت معین برای خوابتان در نظر بگیرید. افراد بزرگسال به طور متوسط به ۷ الی ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

بهترین قرص لاغری بازو
در کنار روش‌های گفته شده فوق شما می‌توانید از برخی مکمل‌های لاغری نیز برای کاهش وزن خود کمک بگیرید. برای انتخاب بهترین قرص لاغری بازو و دیگر نقاط بدن، لازم است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت داشته باشید. برخی از مکمل‌های لاغری گیاهی نیز در بازار وجود دارند که با تکیه بر افزایش چربی‌سوزی و کاهش اشتها می‌توانند در لاغری موثر عمل کنند.

یکی از این مکمل‌های لاغری که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو می‌باشد، قرص اسلیم مکس است. مصرف‌کنندگان قرص اسلیم مکس قائم دارو رضایت بالایی از آن دارند و جزو پرفروش‌ترین محصولات لاغری گیاهی به شمار می‌رود. قرص اسلیم مکس حاوی عصاره خشک چای سبز، دانه گشنیز، بذر رازیانه و ریشه کاسنی می‌باشد که خواص همگی آن‌ها در کاهش وزن به اثبات رسیده است.

اسلیم مکس می‌تواند به کاهش وزن و لاغری سریع بازو و سایر نقاط بدن کمک کند. این قرص باعث کاهش توده چربی بدن شده، از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده در یک کارآزمایی بالینی، ثابت شده که مصرف روزانه ۳ تا کپسول اسلیم مکس به مدت ۲ ماه به طور مداوم و مرتب، منجر به کاهش توده فاقد چربی و BMI می‌شود. همچنین مصرف این دارو با پیروی از رژیم غذایی به کاهش معنی‌دار وزن کمک می‌کند.